Były wyborca PO Były wyborca PO
1445
BLOG

Prezent Putina.

Były wyborca PO Były wyborca PO Polityka Obserwuj notkę 12

 

            Nie wierzyłem w zwycięstwo „Majdanu”. Podziwiałem tych wyjątkowo twardych ludzi którzy stali w miejscu, nawet gdy strzelano do nich ostrą amunicją, ale nie wierzyłem w ich zwycięstwo. Nie wierzyłem nawet gdy uformowany został rząd Jaceniuka. Przypuszczałem że rozbieżności między opozycją są zbyt duże i gdy zabraknie wspólnego wroga -Janukowycza, ugrzęzną w niekończących się sporach, które wykorzysta Putin przez swoich podstawionych agentów. Spodziewałem się że problemy gospodarcze zniszczą rząd opozycyjny i następca Janukowycza demokratycznie przejmie władzę.
Teraz zaczynam wierzyć w wolną Ukrainę. Putin nie wytrzymał nerwowo i dał ukraińskiej opozycji wspaniały prezent. Zajął Krym. Może zająć inne rosyjskojęzyczne części Ukrainy. OK. Niech to zrobi . A rząd Jaceniuka musi to wykorzystać.
Wokół wspólnego wroga może zjednoczyć się Ukraina. Krym będzie zawsze cierniem który będzie jednoczył Ukraińców. Nie ma szans na otwarte działanie partii pro moskiewskiej. Zawsze będzie partią zdrajców. Wszystkie spory i kłótnie będą musiały być tłumione wobec wspólnego wroga. Dopiero teraz rząd Jaceniuka może spodziewać się poważnego wsparcia finansowego z Zachodu. Dopiero teraz wobec wspólnego wroga Ukraińcy mogą zgodzić się na wyrzeczenia związane z niezbędnymi reformami.
Potrzebny jest tylko jeden element – demonstracja zbrojna. Pozostałe ukraińskie wojska na Krymie nie mogą oddać broni bez walki . Są bez szans ale muszą stoczyć krótką bitwę . Bitwę która będzie założycielską bitwą wolnej Ukrainy. Bitwa o Majdan zjednoczyła opozycję , bitwa o Krym zjednoczy Ukrainę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka